Wednesday, March 10, 2010

Menuntut Janji

Beberapa minggu yang lalu, Najmi memohon kebenaran untuk menelefon 'Cik Dan' [adik saya]. Saya tertanya-tanya kenapa ? Saya dail kan nombor HP Cik Dan dan serahkan telefon kepada Najmi. Dengan pantas, Najmi terus masuk ke dalam bilik tidurnya, mungkin untuk lebih privacy. Saya ditinggalkan terpinga-pinga. Mungkin ada perkara penting yang ingin disampaikan.


Crusader Game


Pada hujung minggu tersebut, saya mendapat mesej dari Cik Ja untuk mengesahkan alamat rumah kerana ada 'parcel' yang ingin dihantar. Rupa-rupanya Najmi menuntut janji dari Cik Dan untuk membelikannya game Crusader. Mereke terlupa akan janji mereka. Maka kelam kabut lah Cik Dan, Cik Ja, dan Cik Su mencari game Crusader + game2 lain untuk dihantar kepada anak saudara kesayangan mereka. Orang dewasa mudah terlupa akan janji mereka, namun kanak-kanak tidak begitu.

No comments:

Post a Comment