Wednesday, February 13, 2008

Mamak.. Roti Canai "Rendek" (Dua)

Sudah lama kami tidak makan roti canai. Sejak November 2007. Teringat kembali keenakan roti canai di Restoran Syed dan Khalifah, Shah Alam. Makan pula dengan kuah "dal" yang di dalamnya ada "lemak-lemak". Datanglah sebelum 7.00 pagi, pasti anda akan dihidangkan dengannya. Patutlah ramai orang muda (40+) sudah kembali kepada penciptanya. Saya sudah lama saya tidak dapat menikmatinya. Sebabnya deb selalu bising setiap kali saya menyatakan hasrat untuk menikmati dal istimewa tersebut.



Roti Canai

Beberapa hari yang lepas, kami terjumpa dan membeli roti canai segera. 25 keping =NZ$16.00= RM42.00. Apabila tiba di rumah, terus mencari resepi di mesra.net untuk membuat kual dal. Alhamdulillah percubaan pertama ini berjaya. Najmi, Ain dan Imran makan sampai tersenyum. Najmi makan 2 keping. Teringat kembali zaman kanak-kanak saya. Suka makan roti canai 2 keping (ha ha). Keesokan harinya, saya memasak kari ala india (tak pakai santan). Alhamdulillah ia berjaya.

9 comments:

  1. Gambar tu bukan yang roti yang saya buat.. Itu saya ambik kat web lain.. ha ha. Tapi rasanya 'ada sikit sama'

    ReplyDelete
  2. Machaaa.....

    suka kuah banjir ka asing??

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum..

    Wahh..bestnya roti canai tu...
    Tapi betullah Encik, roti canai tak boleh mkn selalu..saya dgr dari kenalan yang ada pusat kecantikan..dia kata kalau nak kurus, jgn mkn roti canai selalu sebab lambat hadam..so ia akan jadi lemak heheheh....dia kata karipap pun sama...hai..nampaknya kena puasa dari karipap dan roti canai...huhuhu...;)

    http://wwwnurhuda-cahayapetunjuk.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Syah..
    "Itu roti punya kuah kasi banjir. taruk lebih ha !!!"

    ReplyDelete
  5. Huda,

    Betul tu, saya setuju.. Nampaknya kalau tak makan roti canai dengan karipap, saya cadangkan kita sarapan "nasi lemak" ye .. (he he Huda jangan marah, !!! nanti cepat tua !!!)

    ReplyDelete
  6. ye...teringat pulak angah yg suke sangat makan roti canai 2 keping... haha....so, no wonder najmi pun ikut papa dia eh.... :p

    ReplyDelete
  7. heheh..tak marah encikkk..hehehe

    ReplyDelete