Sunday, November 11, 2007

Wellington Zoo

Wellington Zoo

(with Kak Zie - Wellington Zoo)

Najmi, Imran dan Ain sudah bosan tinggal di rumah. Kami sudah hampir seminggu, sibuk mencari rumah, kereta dan pelbagai barang keperluan lain. Mendapatkan rumah untuk di sewa bukanlah suatu yang mudah di Wellington. Kadar sewa amat tinggi (NZ$ 400-NZ$600 per week). Permintaan ke atas rumah sewa adalah amat tinggi.



Zoo

(with Kakak Farah)

Pada Ahad (11 Nov 07), kami mengambil keputusan untuk membawa Najmi, Ain dan Imran ke Wellington Zoo. Farah dan Zie menemani kami. Kami semua menaiki bas ke Wellington Zoo. Ia mengambil masa 5 minit dari rumah kami di Adelaide Road. Alangkah seronoknya mereka dapat melihat pelbagai binatang yang ada di sana. Apa yang menarik tentang Wellington Zoo ialah ia di kekal dalam semulajadi (penuh dengan pokok dan tumbuhan hijau). Kami seolah-olah berjalan di dalam hutan. Selepas hampir 2 jam berjalan di dalam Zoo, kami pulang semula ke rumah. Najmi, Ain dan Imran gembira tapi kepenatan.


2 comments:

  1. Asm. Then you won't miss UiTM Johor. Well done settled down quickly and enjoy your stay. Probably you can contact my daughter later. Send my salam to all especially to Halim where is the news.

    Wsm.

    ReplyDelete
  2. W.salam wbt

    Thank you very much Dr.
    Hujan Emas di Negeri Orang...

    I contacted Halim, and told him to contact you.
    He is busy making money , I guess.

    Dr.,
    Kat sini green fee NZ$10 je.. Ramai juga golfers kat sini. Mai lah sini. boleh try golf course macam St. Andrew (very..very windy). Tapi saya tak main kat sini. Budget limited..

    ReplyDelete