Tuesday, October 14, 2008

Mohon Jauhkan


ibarat memakan daging saudaranya sendiri - mentah-mentah


Beberapa bulan yang lepas, seorang rakan lama mengamuk apabila permohonan maaf nya atas segala kesilapannya tidak saya penuhi. Saya dengan bergurau membalas emailnya dengan mengatakan bahawa saya maafkan segala kesilapannya kecuali kesalahan mengumpat. Dia perlu nyatakan umpatan yang telah dibuat, barulah saya maafkan beliau. Saya tahu, beliau cemas apabila saya saya menjawab sedemikian. Namun sebenarnya saya juga teramat cemas, jika kesalahan yang telah saya lakukan, tidak dimaafkan. Saya dengan tulus hati memohon kemaafan dari semua sahabat. Saya memohon keampunanNya dan berdoa kepada Allah swt agar menjauhkan saya dari dosa mengumpat dan mengfitnah. Amin Ya Allah.."

2 comments:

  1. salam utk angah sekeluarga. kami ucapkan salam aidil fitri & maaf zahir batin...

    along, abg mie, qistina & kamil

    ReplyDelete
  2. Terima kasih along.
    Sampaikan salam kami kepada abg amie dan keluarga

    ReplyDelete