Sunday, October 26, 2008

Home Made Chicken Nugget

Chicken Nugget itulah percubaan terbaru Deb. Dengan berbekalkan resepi dari sahabat Singapura , Ahmad dan Herny yang bermurah hati, dicampur pula dengan keazaman dan kesungguhan, akhirnya berjaya juga menghasilkan Nugget ala-ala Ramli atau Ayamas.



Halal dan Sedap




Terima kasih Ahmad dan Herny!

Objektifnya adalah untuk mempelbagaikan bekal makanan sekolah Najmi dan Ain. Najmi tersenyum gembira apabila merasa Nugget yang sudah hampir setahun tidak dinikmati. Nugget Arab yang dijual di sini tidak memenuhi selera mereka. (Tapi saya sukakannya).

11 comments:

  1. wah....nampak amat menyelerakan...
    rajin nyer k.chik wat nugget...huhu..

    ReplyDelete
  2. saya pon xsuka nugget arab kat sini.. saya suka nugget ayamas jugak =)

    ReplyDelete
  3. kak chik,, sedapnye...nyum nyumm

    ReplyDelete
  4. Salam Adik, Zen, Elly
    Hu hu terpaksalah buat. Kalau ada jual bolehlah beli je.
    Nak resepi ke ?

    ReplyDelete
  5. Boleh jugak kalau boleh bagi resepi.. Bolehlah cuba, ayamas or sendiri bikin.. ha ha ha...

    ReplyDelete
  6. Huhu....tengah2 marking nampak nugget tu sedapnya...Cik K bagilah resepinya...nak try gak.

    ReplyDelete
  7. Nurzea

    Nanti saya emailkan..
    ke mana ye ?

    ReplyDelete
  8. hehe....kat email gmail, nurzeatul.hamid@gmail.com

    Teringat masa buat master, buka kuih bakar time winter, hehe sejukkan kat luar rumah, tak sampai 15 minit dah boleh potong kuih tu...

    (Balkish balik malaysia, bila nak balik kampung?)

    tq!

    ReplyDelete
  9. Salam En K dan Pn Wan,

    Apa khabar En K sekeluarga? Saya(Nani) dan suami (Padli) adalah x student En K dan Pn Wan.. Sgt teruja saya dapat berjumpa En K sekeluarga di alam maya ni (melalui facebook mulanya)

    Masih dalam proses menghabiskan pembacaan tulisan En K yang sebelumnya.. Najmi dah besar n dah ada 2 kawan, Ain dan Imran=) Sampaikan salam saya pada Pn Wan ye.

    P/S: sudila kiranya share homemade chicken nugget yang nampak menyelerakan itu=)tq En K

    ReplyDelete
  10. Salam Nani & Padli,
    saya juga gembira kerana ada ex-students yang berkunjung ke laman blog ini atau facebook saya.

    Bagaimana sekarang ? Bertugas di mana? Saya dan Pn Wan doakan agar Nani & Padli sentiasa sukses dan beroleh kebaikan dari Nya..

    Nugget tu nak resepi ke ?

    ReplyDelete
  11. Salam En K,

    Alhamdulillah, sekarang kami bertiga bersama Hafiy (permata hati sulung) berada di Oman meneruskan kehidupan. Padli bertugas di Kedutaan Malaysia di Oman sebagai Setiausaha Ketiga dan saya menjaga akaun dan membuat 'costing' Padli sambil menjaga baby=)

    Jemput En K sekeluarga dtg ke negara Oman..bole jalan2 ke Dubai jg.

    Saya juga susah mendapat nugget yang sedap di sini..ingin juga mencubanya=)

    Terima kasih atas doa En K..begitu jg En sekeluarga..semoga sentiasa dirahmatiNya

    ReplyDelete