Monday, September 1, 2008

First Day of Spring & Last Day of Syaban & Merdeka Day

Semalam (1 September 2008) ialah hari terakhir bulan Syaban dan juga Hari pertama musim bunga. Kami di NZ mula berpuasa hari ini, iaitu lewat sehari dari keluarga dan rakan-rakan di Malaysia tetapi InsyaAllah akan raya di hari yang sama .. ha ha.


Pada 31 Ogos (Hari Merdeka), saya bekerja di Bunnings Warehouse, Naenae dari pukul 5-9pm. Ia adalah aktiviti 'fundraising' untuk mengumpul dana bagi membina tamat permainan yang baru bagi sekolah Najmi. Turut serta ialah guru-guru dan ibubapa pelajar Epuni Primary School dan sekolah berhampiran. Kami bekerja mengira stok (Stock take) dan setiap jam kami bekerja, pihak sekolah akan di bayar NZ$12.00.


Pandai sunguh guru besar sekolah Najmi mencari duit. Aktiviti ini bagus juga untuk mengeratkan hubungan ibu-bapa dan guru-guru. Sejak hari saya bersetuju untuk join 'fundraising', guru disiplin (Mr. Lod) sentiasa akan bersalam dan menegur mesra saya setiap kali saya datang mengambil Najmi. Guru-guru lain pun begitu juga. Semalam Najmi pulang gembira dari sekolah bilamana Ms. Willing (Principal) dan Mrs Skippers (Guru Kelas) memberitahunya saya bekerja kuat pada hari tersebut.

No comments:

Post a Comment