Thursday, February 11, 2010

Ikan Emas

Kami sekeluarga ke Pasar Sabtu (Riverbank Market) pada minggu lepas. Najmi, Ainul dan Imran bersungguh-sungguh memujuk kami untuk membernarkan mereka membeli sesuatu di pasar tersebut. Imran membeli permainan Ben10, Ainul pula membeli seutas rantai, dan Najmi membeli 3 ekor ikan emas. Sebenarnya, saya amat kurang minat dengan ikan emas ni. Tugas menjaga, memberi makanan, menukar air, dan macam-macam lagi amat tidak sesuai dengan jiwa saya. Namun sebagai bapa mithali, saya luluskan juga permohonan untuk membeli ikan emas tersebut.

Apabila saya renungkan kembali tentang minat dan hobi Najmi, ia sebenarnya mirip hobi adik-adik saya, terutamanya Cik Dan (Azlan) dan Cik Su (Firdaus). Selain membela ikan, Najmi juga suka bermain chess dan bola keranjang. Mungkin Najmi menjadikan Cik Dan dan Cik Su 'idola'nya. Saya jangkakan selepas ini Najmi akan minta saya belikan kura-kura pula. ha ha.

No comments:

Post a Comment