Wednesday, February 11, 2009

Kuasa Yang Maha Besar

Bukan semua manusia percaya akan kewujudan Tuhan. Di New Zealand ini ramai penduduk yang tidak percaya kepada Tuhan. Bagi mereka dunia ini terjadi dengan sendirinya. Saya teringat kata-kata seorang Ustaz ketika saya belajar di UiTM dahulu, bahawa semua manusia secara fitrahnya merasai kewujudan kuasa yang maha besar walaupun lidah mereka menafikannya. Sebagai contoh, apabila mereka sesat di dalam hutan atau hanyut ditengah lautan, hati dan jiwa mereka akan memohon bantuan dari yang Maha Kuasa.

3 comments:

  1. Betul tuh... kalau orang kat New Zealand tuh saya tak heran sangat. Tapi kat tanah tumpah darahku nih... dah ramai anak Melayu yang terpesong aqidah, bila ader masalah puja setan sampai potong-potong badan minum darah... Na'uzubillahuminzalik. Takut & sedih sangat tengok paparan 360 (rancangan TV3) last year yang paparkan agenda Black Metal & Punk. Semoga Allah SWT bukakan pintu hati mereka.

    Hmm... Saya sepatutnya kena pergi Geneva next month dgn my boss untuk present project proposal tapi tengah tak boleh naik flight nih... kalau tak mungkin boleh ziarah family En Khairul kat sana.

    ReplyDelete
  2. btl3x...
    this explanation match with the clause:

    "Which then of the favors of the Blessings of your Lord will you both (jinns and men) deny?

    ReplyDelete
  3. Salam Izan & Joe,

    Memang benar apa yang dinyatakan.
    Semoga kita berjumpa suatu hari nanti...

    ReplyDelete