Sunday, May 10, 2009

All Black Malaysia

Semuanya berbaju hitam. Ianya melambang perpaduan dan keberanian menentang musuh. Kami semua nekad untuk berjuang habis-habisan dalam menentang lawan. Begitulah bersemangat seluruh warga Post-grad di Wellington.

Program kali ini dianjurkan oleh Bro Zaidi. Entah macam mana Bro Zaidi mendapat idea untuk mencabar pasukan Indonesia dalam pertandingan bola tampar. Yang pastinya pasukan lawan berlatih setiap minggu sejak beberapa tahun yang lalu. Sedangkan pasukan dari Malaysia hanya baru sekali berlatih. Walaubagaimanapun itu tidak menjadi kegentaran..


Team A (Muda dan Tua bergabung tenaga) he he


Pengurus: Bro. Syafiq, Bro Hadi & En. Dzul

Penyokong dari pasukan Malaysia mula memenuhi Dewan Kolej Newlands. Setelah memanaskan badan, perlawanan pun bermula. Tempik sorak dari penyolong Malaysia amat gamat sekali. Dewan Kolej Newland adalah kawasan Indonesia (ibarat Istora Senayan), tapi penyokong Malaysialah yang paling padu dan gamat sokongannya.


Ain dan Kak Alia memberikan sokongan


Team B Bersedia Mengasak Lawan

Setelah beberapa jam bermain, Pasukan Indonesia disitiharkan menang 3-1. Terlupa nak beritahu, saya pun main juga pada hari tu. Seronok juga exercise walaupun tidak keluar peluh. Mungkin selepas ini, boleh diadakan aktiviti ini sebagai aktiviti bulanan.

4 comments:

  1. dok tinjau gambaq ulang2 tak nampak pun Khairul.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. Saya tangkap gambar hari tu...tu yang takde dalam gambar tu :)

    ReplyDelete
  3. alah..ruginya kami x dapat join hari tu...tentu meriahkan...kaum-kaum ibu tak datang jd pom2 girl ke?xde gambar pun

    ReplyDelete
  4. Salam Ueya,
    semua ada datang, tapi tak sempat masuk gambar.. Sebab fokus pada perlawanan...

    ReplyDelete