Wednesday, June 16, 2010

Yang Berjasa

Nissan Bluebird ini memang banyak berjasa. Saya beli dengan harga NZD 2,000 pada November 2008. Ia tidak pernah meragam. Hanya servis dan pembaikan kecil sahaja. Hampir satu 'North Island', telah kami jelajahi dengan kereta ini. Ia telah mengembara dari Wellington hinggalah ke Kaitaia, iaitu bandar terakhir di utara New Zealand. Selain itu, dalam tempoh 2 tahun setengah ini juga, sudah dua kali ia mendaki Mount Ruapehu. Banyak sungguh jasanya.

Tahun 1997, 1800cc Manual, Mileage: 150,000km

kereta ini .. adalah antara doa yang dimakbulkan Allah


dalam kenangan.. terima kasih atas khidmat baktimu


Namun, pada Ahad lepas, saya telah jual kereta Nissan ini kepada seorang sahabat yang baru sampai di Wellington. Mereka sekeluarga bersungguh-sungguh memujuk saya untuk membeli kereta tersebut. Akhirnya, saya jualkan juga dengan harga NZD 2,000. Saya dan keluarga berterima kasih atas khidmat baktinya. Mungkin sudah sampai masanya berpindah tuan.

No comments:

Post a Comment